Ik heb vandaag snel gegeten en direct kreeg ik het gevoel dat ik bijna stikte. Wat kan ik ertegen doen?

Ik heb vandaag snel gegeten en direkt toen kreeg ik een gevoel dat ik bijna stikte tijdens eten het is nu al 1:00 snachts en het gevoel is niet weg het voelt alsof me keel dichtgeknepen is kan bijna niet eten want voelt dat ik stik of iets in mijn keel vast zit ben heel bang. En drinken gaat ook lastiger alleen wel beter dan eten wat is het ? En wat kan ik doen ? En is het dodelijk ?!
Hoor graag van jullie !!!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Waarschijnlijk leef je nog wel, en was het dus niet dodelijk.... Teveel en te snel eten kan een gevel van verstopping geven. Dat zakt wel weer! Gewoon de volgende dag / dagen wat lichter eten, minder calorieën, en wat meer bewegen. Water drinken - genoeg, maar niet teveel. Dan zakt je akelige gevoel vanzelf.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oh okey ja klopt maar is een eng gevoel vandaar bedankt voor je bericht dan probeer ik minder te eten deze dagen en wat vloeibare eten
Amadea
3 jaar geleden
Beter juist géén vloeibaar eten (want dan heb je eerder de neiging om meer te nemen dan nodig is), maar zeer goed kauwen voordat je een kleine hap doorslikt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oh okey voor Hoelang kan dit gevoel aanblijven houden is echt heel eng en naar ?
Pieterke
3 jaar geleden
Je gaat echt niet zo snel dood hoor maar ik snap dat het een eng gevoel is. Je moet inderdaad langzamer eten en in kleine hapjes. En blijven drinken. Je bericht is al van een dag geleden. Heb je er nu nog last van bel dan morgen voor advies de huisartsenpost.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ja heb er nog wel last van dat mijn keel sort van verstopt is en kortademigheid veroorzaakt kunnen de huisartsenpost er wat aan doen?

Antwoorden (1)

Langzamer eten.