tomaten groeien

  • joost

    hey hallo kan iemand my helpen met het opzetten van een tomaten bedrijf in utah (amerika).

    waar moet ik beginnen ?

    is het iets om over na te denken

    zijn er mensen die dit ook willen doen

    tuinders die “uitgewerkt” zijn in nederland

    kan je klijn beginnen ?

    ik hoop dat er mensen/tuinders zijn die hier over willen praten de goede kanten en natuurlijk de slechten.

    nou ik hoor het wel

    groeten

    joost

  • L. Hendrikx

    Hallo Joost

    Ik zag je boodschap op het prikbord, en begrijp dat je al in Amerika bent?

    Tomaten telen kun je natuurlijk overal, belangrijk is dat je de kostprijs kunt beheersen, zodat je ook geld kunt verdienen, daar gaat het per slot van rekening toch om.

    Dus erg belangrijk is dat je de afzet goed geregeld hebt, zodat je al je produktie ook verkopen kunt!!!! Daarom kan het erg belangrijk zijn jaarrond op de markt te zijn.

    Als je een stuk grond hebt, of kopen wilt moet je er goed op letten dat, de grond redelijk vlak is, vierkant is, mogelijkheden tot uitbreiding (je hoeft ja niet alles gelijk te kopen) ontsluiting, wegen, electriciteit, water, olie, gas.

    Mogelijkheden van kassen kopen zijn er legio, nieuw, tweedehands, glas, plastik.

    Ik ken nog een kassenbouwer in Canada, Peter Quiri, hij bouwt plastik kassen in Canada, kijk maar eens op zijn website. Ben je zeker goedkoper uit als een Nederlandse kas. Hij bouwt alleen maar plastikkassen, met de hete zomers in Noord Amerika kan dit best een voordeel zijn, in Canada telen ze er erg goed in. Mischien heeft hij nog een occasion.

    http://www.sunrisegreenhouse.com/index.cgi?p=home&sid=1096164709ZP

    Zelf heb ik geen interesse meer in kassen bouwen, maar het interreseerd me wel erg, dus als je nog een vraag hebt, geen probleem.

    Veel succes

    Met vriendelijke groeten

    Louis Hendrikxjoost schreef:

    >

    > hey hallo kan iemand my helpen met het opzetten van een

    > tomaten bedrijf in utah (amerika).

    > waar moet ik beginnen ?

    > is het iets om over na te denken

    > zijn er mensen die dit ook willen doen

    > tuinders die “uitgewerkt” zijn in nederland

    > kan je klijn beginnen ?

    > ik hoop dat er mensen/tuinders zijn die hier over willen

    > praten de goede kanten en natuurlijk de slechten.

    > nou ik hoor het wel

    > groeten

    > joost