oost-europa

  • Yuri Romashev

    Betreft: Open sollicitatie

    Geachte heer/mevrouw,

    Deze brief is bestemd voor de afdeling Personeelsvoorziening en ik wil vrijblijvend informeren naar een functie of vacante werkplek op het gebied van internationale samenwerking tussen de staat der Nederlanden en in mijn geval het westers georiënteerde voormalige Oostbloklanden: Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne en de Baltische staten.

    Met in achtneming van het bovenstaande heb ik uiteraard de culturele verschillen tussen de

    Oost-Europese en Nederlands/westers mentaliteit en wijze van zakendoen nader leren kennen.

    Ik heb, met andere woorden, alle moeizame disciplines overwonnen voor wat betreft de juiste kennis en acceptatie, zowel persoonlijk als zakelijk.

    Ondergetekende zou zich graag verdienstelijk willen maken op het gebied van de internationale handelsontwikkeling van agrarische en/of industriële ontwikkeling, gelet op mijn ervaring als projectontwikkelaar, coördinator en als zelfstandig ondernemer op voornoemd terrein. Mijn vraag c.q. verzoek aan u is of een dergelijke functie kan worden gecreëerd binnen uw organisatie of anderzijds zou deze brief misschien kunnen worden doorgestuurd naar de desbetreffende organisaties die op de samenwerking met het buitenland zijn georiënteerd.

    Inzake mijn functievoorstel als projectontwikkeling op intermediaire basis hanteer ik de volgende uitgangspunten.

    1. Door het verweven van kennis van de organisatiestructuur en het functioneren van de Nederlandse ondernemingen in internationale samenwerking tussen Nederlandse bedrijven enerzijds en Oost-Europeess- anderzijds.

    2. Helpen met het inrichten van een goede organisatie in bestaande of toekomstige projecten van import en export van land- en tuinbouwbenodigdheden en /of andere producten/diensten.

    3. Het adviseren vanuit mijn 9 jarige praktische ervaring verkregen in Nederland, buitenlandse bedrijven die willen samenwerken op het gebied van de inhoud van contracten, bankzaken, communicatie, informatie mbt. Verblijfsvergunningen en informatie over de nationale-internationale markt, alsmede onderzoek naar passende Nederlandse partnerbedrijven.

    4. Koerierzaken, of reizen met speciale taken en opdrachten.

    5. Onderhandeling en toelichting van zaken bij overheidsinstanties, staatsbedrijven, commerciële structuren, met name van Nederlandse bedrijven en/of instituten.

    6. Presentatie van de Nederlandse producten/diensten op internationale beurzen.

    7. Verslaggeving en verantwoording van de activiteiten.

    1996-1998

    General manager van een startende onderneming in Nederland met registratie bij Kamer van Koophandel te Amsterdam. Taken: Marktonderzoek, opbouw netwerk, presentatie van de producten, onderhandeling, organisatie van haalbaarheidsonderzoek, financiering, innovatieve ontwikkeling.

    1998-2001 Directeur/oprichter van Flora Lum. Een zelfstandige onderneming op het gebied van innovatie met betrekking tot lichttransformerende materialen voor land- en tuinbouw, in bijzonder de benutting van zonlicht voor de verbetering van de groei van de gewassen in de glastuinbouw.

    2001- 2004

    Octrooihouder voor nieuwe lichtconverterende materialen voor land-en tuinbouw. Mijn onderzoeken hebben geleid tot een toepassing van door mij ontwikkelde lichttransformerende materialen als alternatief voor assimilatiebelichting in de plantenkassen met gebruik van natuurlijke zonne-energie voor de gewassenteelt.

    Flora Lum heeft samen met industriële partners een glasfolie ontwikkeld dat fotoselectieve pigmenten bevat die delen van de UV en Infrarode straling omzetten in zichtbaar licht. Inzake voornoemd project was ik de projectleider, coördinator en uitvoerder tussen de wetenschappelijke instanties, de overheden, industriebedrijven, tuinbouwbedrijven.

    Vanaf 2002 is een onderzoeksproject gesubsidieerd en gestart in samenwerking met het Ministerie van Land- en Tuinbouw, Productschap Tuinbouw, Syntens van de KvK Amsterdam, tomaten- en rozenkwekerijen en twee industriële partners.

    In 2004 werd bij een Rozenkwekerij 10% meer productieomzet bereikt.

    Op basis van mijn achtjarige ondernemerschap werkzaam als zelfstandig ondernemer heb ik in 2004 het Nederlanderschap verworven.

    Referenties:

    - Prof. Dr. Ruud Kraayenhof ( Professor of Plant Biochemistry and Physiology)

    - Fa. Vellekoop - tuinbouwbedrijf te Honselersdijk. Dhr. S. Vellekoop - tel. 0174-630079

    - Rozenkwekerij Labrie te Nieuwekerk a/d IJssel. Dhr. Kors Labrie ? tel. 0180-315232

    - Syntens ( Innovatienetwerk voor ondernemers KvK Amsterdam) Dhr. J.L.M. Lieuwen

    020-6231000

    Mocht u geïnteresseerd zijn in een nader onderhoud dan ben ik desgewenst graag bereid mijn ópen sollicitatie?nader toe te lichten.

    In afwachting van uw, indien mogelijk, spoedig antwoord,

    Met hoogachting,

    Yuri Romashev

    020-6864147

    romas000@planet.nl

  • Slesarenko Olena

    Юра привет!

    Пришли мне на мой мейл свой номер телефона.

    gorgest63@yandex.ru

    Lena.Yuri Romashev schreef: